02/2012: CFP: Kaupunkitutkimuksen päivät

Call for Papers / Esitelmäkutsu

Vuosittain järjestettävät Kaupunkitutkimuksen päivät kokoavat eri alojen tutkijat, opiskelijat ja ammattilaiset keskustelemaan kaupunkikehityksen ajankohtaista ilmiöistä. Järjestäjinä toimivat Suomen kaupunkitutkimuksen seura (SKTS), Yhdyskuntasuunnittelun seura (YSS) sekä Alue- ja ympäristötutkimuksen seura (AYS). Vetovastuussa toimii tällä kertaa SKTS. Kymmenennet Kaupunkitutkimuksen päivät järjestetään 3.–4.5.2012 Helsingissä Tieteiden talolla.

Vuoden 2012 päivien teema ”Kaupunki kuvassa” kutsuu keskustelemaan kuinka kaupunkia voidaan tarkastella kuvien, mielikuvien ja visioiden kautta. Lisäksi päivien ohjelmassa huomioidaan Helsingin juhlavuosi 2012, jolloin kaupunki on maailman designpääkaupunki ja viettää 200-vuotisjuhliaan Suomen pääkaupunkina. Päivien pääluennoitsijoina ovat Göran Therborn (University of Cambridge), Dirk Schubert (HafenCity Universität) ja Laura Kolbe (Helsingin yliopisto). Kaupunkitutkimuksen päivillä jaetaan myös perinteisesti palkinto vuoden parhaasta kaupunkitutkimusta käsitelleestä tieteellisestä artikkelista.

Haemme abstraktiehdotuksia kahdeksaan työryhmään. Ehdotukset esityksistä (100 -200 sanaa) lähetetään työryhmien puheenjohtajille 9.3.2012 mennessä. Ilmoitus esitelmän hyväksymisestä lähetetään esittäjille 30.3.2012 mennessä.

The 10th multidisciplinary Urban Studies Days focuses on different perspectives on urban images and visions. The conference will be arranged at the House of Sciences in Helsinki on the 3rd-4th May 2012. We invite English speaking proposals to the session number one that is organised to acknowledge Helsinki celebrating its year as World Design Capital and its 200th anniversary as the capital of Finland. Abstract proposals (100 -200 words) to the session should be sent directly to the session organisers by 9th of March 2012. Acceptance of proposals will be notified by 30th March 2012.

Työryhmät/Sessions:

1. Helsinki: eurooppalaista kaupunkihistoriaa ja tulevaisuuden visioita / Helsinki: European urban history and future visions
  2. Marginaalit kaupunkikuvassa
  3. Kuvat, mielikuvat ja kaupunkitutkimus