02/2017: CFP: Kaupunkien aika – Kaupunkitutkimuksen päivät 2017

Esitelmäkutsu/Call for Papers: Kaupunkitutkimuksen päivät Helsingissä 27.-28.4. 2017

Tieteellisten seurojen (Tulevaisuuden tutkimuksen seura, Yhdyskuntasuunnittelun seura ja Suomen kaupunkitutkimuksen seura) järjestämien 15. Kaupunkitutkimuksen päivien teemana on Kaupunkien aika. Päivät järjestetään Tieteiden talolla 27.-28.4.2017. Päivät keräävät yhteen laajasti kaupunkitutkimuksen ystäviä ja asiantuntijoita pohtimaan monitieteisesti kaupunkien uusia ilmiöitä ja ongelmanratkaisuja.

Päivien työryhmien esitelmäkutsu/call for papers on avattu. Ehdotuksia voi lähettää 12 eri työryhmään viimeistään 7.3.2017 mennessä. Lisäksi erilliseen case-sessioon on ilmoittautuminen etukäteen, vaikka siihen ei jätetä abstraktia. Esitelmien abstraktit (noin 200 sanaa) pyydetään lähettämään suoraan työryhmien puheenjohtajille. Työryhmiin hyväksytään esityksiä esimerkiksi valmiista tai tekeillä olevista tutkimuksista ja hankkeista, opinnäytetöistä sekä yleisempiä keskustelunavauksia. Järjestävät seurat toivottavat tervetulleiksi nykyisyyttä, historiaa ja tulevaisuutta koskevia esityksiä. Myös tieteen ja taiteen rajoja rikkovat esitykset ovat tervetulleita.

Ilmoitus ehdotuksen hyväksymisestä lähetetään esittäjille 21.03.2017 mennessä. Työryhmäkuvaukset ja lisäinformaatiota on päivien kotisivuilla: http://www.kaupunkitutkimuksenpaivat.net/tyoryhmat

The theme of the multidisciplinary Urban Studies Days focuses on the ”Time of Cities”. The two-day event will take place at the House of Sciences and Letters on the 27th-28th April 2017. Abstract proposals (200 words) to the sessions should be sent directly to the session organisers by the 7th of March 2017. The participants will be notified about the acceptance of proposals by 17th March 2017. More information: http://www.kaupunkitutkimuksenpaivat.net/english/

Tervetuloa/Welcome!

Kaupunkitutkimuksen päivien 2017 tieteellinen toimikunta